marți, 20 octombrie 2009

Povestiri din Delta - partea a doua


Nu se ridicase bine soarele peste trestii, mandra nu "facuse ochi", ca eu deja eram la-ntalnirea cu "lupii de apa dulce"! Tot pe insulita, tot sub salcie...
Lansam, imi trageam palme, recuperam, imi mai dadeam cateva, injuram si Autanul cu tot neamul lui traitor sau raposat, insa dupa primele doua cumetre saltate-n barca am concluzionat ca fiecare sa-si vada de ale lui: eu de pescuit, tantarii de piscat si stiucile de vanat rotativa. Toti ne faceam treaba cu simt de raspundere.
Si acu-i acu !... Fratilor, ma jur ca nu va mint ! O fi fost surpriza, o fi fost negura ce se ridica din apa, nu stiu sa va spui. Recuperam cand lanseta aproape ca mi-a fost smulsa din mana , varful i s-a scufundat in apa si firul a-nceput sa cante! N-o puteam lasa sa ia fir, ca peste tot in jur erau numai ragalii si bradis, asa c-am inceput s-o plimb in jurul barcii, increzator in guta (0,35, de firma
, recomandata de "cunoscatori", noua !) si in lanseta ce nu m-a-nselat vreodata in mai bine de 25 de ani, o veche Germina de 2,10 din doua bucati ! Mulineta (DAM) a-nceput sa caraie usor dar totul parea sa mearga bine. Incet, incet, o apropiam de barca si se vedea ca obosise, mi-am pregatit minciogul, cand am vazut-o, am avut impresia ca intrecea in lungime o vasla ! Surpriza, emotia, excesul de adrenalina, m-au facut sa-mi pierd concentrarea si rezultatul nu s-a lasat asteptat, s-au dus spre alte zari si batranul Maps, si struna metalica si stiuca...
Vreo juma de ora n-am mai fost bun de nimic, doar sedeam in barca si tremuram...
Cei care au trecut prin asa ceva, stiu prea bine despre ce scriu eu aici. Tot drillul asta de care v-am povestit, ar fi putut dura 5 min, cum la fel de bine si o juma' de ora; in momentele alea pierdusem complet notiunea timpului !... Intr-un tarziu, cand mi-am ridicat privira din podeaua barcii, am vazut-o pe prietena mea facandu-mi semn, cafeaua era gata.
Ajuns pe mal, mi-a pus cana in mana zicandu-mi :"Pacat, era MARE !..."
Cand soarele se ridicase bine pe cer, am plecat pe Olguta impreuna, asta i-a prilejuit ei un frumos exemplar la fix trei kile, cantarit imediat ce am ajuns pe mal. Drilul a fost de toata frumusetea si de ce sa n-o zic, m-a facut sa ma simt mandru de asa partener ! Abia ajuns cu "monstrul" pe mal, plus inca patru intre 1,5 si 2 kile, numai ce-a trecut p-acolo si amicul din Maliuc. I le-am dat lui, cu rugamintea sa ni le bage-n congelator. Bun, asta-i una, dar acu, ce mancam ? Pai, ati uitat, domnilor, ca eram in delta ? Nimic mai simplu, o varga de trei metri, fir de 0,16, ac de 8 si pluta de paun, apoi tin-te Parleo! Bibani si rosioare cat cuprinde la nici un metru de mal, sub radacina unei salcii pravalita peste apa ! Arunci cu ochii-nchisi, numeri pan la trei si ridici, asta-i pescuitul !... Pe cei mici, ii trimiti 'napoi, pe cei mari ii dai in spate, unde treaba merge ca la cherhana: unu curata, altu-i spala si al treilea-i frige pentru saramura... Eeeeeiiiii....n-apucam noi sa ne priasca bine pestele si vinul, ca-ncepe, tata, o furtuna, de mai-mai sa ne ia cortul cu totul ! Da-i s-alearga, trage si propteste, strange si ascunde, ca-i bai bai mare, fratie !!! N-a tinut mult, dar cand s-a dus, ne-a lasat murati la piele si cu f'o patru franghii de haine intinse la uscat. Pana seara, asta ne-a fost ocupatia, sa punem totul la loc, sa ne aranjam iarasi salasul, ca de, arata ca dupa furtuna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu