luni, 19 octombrie 2009

Povestiri din Delta - partea intai


Dupa un drum cumplit, numai gropi si sleauri, diguri rupte si ocoluri, injuraturi si blesteme, indicatii date de localnici in raspar, nervi si spaima, am ajuns in fata Maliucului. Batrana Dunare m-a facut sa uit tot necazul ! Am dat bagajul jos, ne-am sunat prietenul, sa vina sa ne ia, ne-a spus ca-ntarzie 15 min. Ma mancau palmele, nu mai aveam rabdare !... Am desfacut o lanseta, am pus o rotativa Maps (nu stiu ce numar, ca era veche de 15 ani, cu toata inscriptia stearsa si cum nu-s "pescar adevarat"...), dupa care am inceput sa lansez de pe un mic ponton. "Ce dracu, mai, nu mai ai rabdare macar o ora ? Ca vine omu ala acum si n-o sa stea dupa fundu tau !" Femeile....nu poti trai cu ele, da' nici sa le-mpusti... Numai ca Dumnezeu nu doarme, n-a apucat bine sa-si termine tirada, c-a si picat avatul ! Frumos, sarit de juma de kil !!!
Taman bine c-a sosit amicul, am umplut o barca cu bagaje si da-i bice spre Fortuna, urmand ca-n drum sa ne oprim la o mica ferma de-o avea, sa luam d-acolo niste pepeni, doua vasle, una-alta. Uite cum in scurta oprire a venit si fra-so aluia de mai devreme, luat chiar de laga barca, cand sa ridic Maps-ul din apa.
Taiem lacul sa ne stabilim chiar unde se-ntalnesc canalele Sontea si Olguta; un loc de vis, intinat insa de nesimtirea celor inainte trecatori p-acolo... Am sapat o groapa s-am adunat in ea dovezile "bunei cresteri" a catorva semeni de-ai nostri mai recent rupti de maimute. Aici s-ar cuveni o paranteza: mai mult de o duzina de bibani aruncati pe mal atrageau roiuri de muste ; cum o rabda pamantul asemenea ... era sa zic animale, dar mi-i teama c-as jigni bietele necuvantatoare ?!!! Am intins corturile, am aranjat tabara si tusti pe mal cu lanseta-n mana ! Speram tot la f'un avat, numa ca aia doi urmau sa fie singurii vazuti de mine cat am stat p-acolo... Nu-i bai, nu le-am simtit lipsa pentru ca s-a prezentat imediat cumatra stiuca ! Frumoasa, la kil ! Urmatoarea intarzia s-apara si cand a sosit, dupa vreo 20 de lanseuri, i-am zis cu regret: "Meri, papusa, napoi si vino cand oi mai creste...". M-am suit in barca si am traversat vis-a-vis, sub o salcie, pe o mica insula. Tataaaaa !!!! Aici era locul lor ! In nici o ora, 14 stiuci !
Am oprit trei mai rasarite si de unde pana atunci le dispretuiam calitatile gastronomice, talentul culinar al prietenei mele m-a facut sa le descopar savoarea , udate din belsug c-un Riesling de Recas.
S-a venit seara, sh-a venit chinul....Autan ? VAX !!! Pai in Delta, tantarii mananca Autan pe paine ! Spirale anti-tantari, lumanari, spray-uri ?!... Ar trebui sa le spuna cineva si lor (tantarilor) ca multe minti luminate s-au scremut sa le inventeze si multi bani am dat io pe ele, ca-n final totul s-a dovedit a fi in van...

3 comentarii:

  1. superba deschiere...nepotu

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, nepoate!
    Da-mi voie sa-ti urez la multi ani si aici.
    (Asta daca chiar esti nepotu'...)

    RăspundețiȘtergere
  3. frumos relatat, mi-a placut, cunosc canalul si locul respectiv. tine stiuca, ciortan frumos si mai ales biban mult, in malul unde se vede scaunelul langa apa de unde ai facut poza, eu am rude la mila 23 e superb acolo, daca vrei sa pastram legatura id mess : amator.poker

    RăspundețiȘtergere