luni, 5 septembrie 2011

Bacalaureat 2011






Incepand cu elevii, ba chiar fratii ori surorile mai mici ai astora, trecand la parinti, profesori, politicieni, pana si portareasa de la Bioterra, zilele astea jelesc cu totii, fix ca baba oarba care plange la mormant strain.
Dragii mosului, asta-i adevarul, asta-i nivelul sistemului educational romanesc, asa a fost dintotdeauna sau, cel putin, din 1969, anul cand am pasit eu in scoala.
Fie ca ne-am mintit singuri, fie c-am strans "fonduri de protocol" inaintea oricarui examen, fie c-am dat sfanta spaga, ne-am complacut intr-o iluzie, un vis roz din care ne-a trezit o galeata de apa rece varsata-n crestet.
Cui i-au folosit rezultatele maxime din anii trecuti, faptul ca universitatile particulare erau pline? La shaormerie te serveste un licentiat in drept, ospatarii au cel putin o facultate de geografie absolvita, iar popii vin sa-ti monteze termopane.
Neicusorilor, si acum, daca tot vi s-au deschis ochii, e vremea sa va-ntrebati: ce-i de facut?
Eu am numai doua raspunsuri, insa pot fi mai multe si mai destepte decat ale mele:
1 - Reformarea sistemului de invatamant prin introducerea pachetelor optionale.
Dom'le, astazi un copil face mai multe ore de muzica sau desen decat Mozart ori Picasso, invata la Chimie, de parca s-ar pregati sa devina M. Curie, zau asa!
Am cin'zeci de ani si tot ce mi-a ramas in minte din vremea aia e ca sarea-i NaCl, insa parol ca nu mi-a folosit la ceva...
2 - Reintroducerea scolilor profesionale.
Motivul?
Unul simplu si de bun simt:
- Decat un ospatar absolvent al Facultatii de Geografie, mai bine unul care a-nvatat in scoala cum se tine farfuria si  s-aseze tacamurile pe masa.

4 comentarii:

  1. Astea-a vremurile. Nici prea-prea nici foarte-foarte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scolile profesionale sunt necesare numai daca se si invata cum trebuie la ele. Fara cadre de calitate (si ceva dotari cat de cat) sunt o pepiniera de meseriasi delasatori care numai la meserie nu se pricep.
    Scolile profesionale se numeau parca scoli de meserii inainte de anii '50. Au existat dinainte de Marea Unire si au fost intotdeauna f. utile, au dat tineretului o ocupatie si un mijloc de a-si castiga painea.

    RăspundețiȘtergere